PLAN DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA

STUDIU DIAGNOSTIC PRIVIND STADIUL DE DEZVOLTARE AL UNITATII DE INVĂȚĂMÂNT ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 BĂNEASA, COM.BĂNEASA, JUD.GALAŢI
PENTRU PERIOADA  2015-2020

„Educaţia este mişcarea din întuneric spre lumină.”
Allan Bloom

BAZA CONCEPTUALĂ
Proiectul este conceput în conformitate cu următoarele acte normative:

  • Legea nr. 1 / 2011 – Legea Educației Naționale;
  • Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75 / 2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;
  • Legea nr. 29 / 2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 35 / 2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ;
  • Guvernul României, Programul de guvernare, capitolul Politica în domeniul Educaţiei;
  • O.M.E.C.T.S. nr. 3753 / 09.09.2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul național de învățământ;
  • O.M.E.C.T.S. nr. 4865/ 16.08.2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea obligației didactice de predare a personalului de conducere din inspectoratele școlare, unități de învățământ, unități conexe, precum și a personalului de îndrumare și control din inspectoratele școlare și a personalului didactic din casele corpului didactic.
  • O.M.E.C.T.S. nr. 3811 / 2011 pentru aprobarea Comisiei de monitorizare și îndrumare metodologică cu privire la sistemul de control managerial al Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
  • O.M.F.P. nr 946 / 2005 pentru aprobarea Codului Controlului Intern;
  • Planul de implementare a strategiei județene privind accesul la educație al grupurilor dezavantajate;
  • Raportul I.S.J. Galați privind starea învăţământului în judeţul Galați în anul şcolar 2013/2014

 

CAPITOLUL I : DIAGNOZA

I.1 ARGUMENT

Integrarea României în Uniunea Europeană a generat noi oportunităţi dar, în acelaşi timp, şi alte cerinţe în domeniul educaţie şi formării continue. Educaţia şcolară a devenit în mod evident şi prin opţiunile politice o prioritate absolută, deoarece România trebuie să fie un partener credibil şi valabil în domeniul educaţiei şi formării profesionale la nivel european. Decalajele existente faţă de alte state din U.E. pot dispărea rapid printr-o abordare realistă a fenomenului educaţional nu numai la nivel naţional, dar şi la nivel local în fiecare unitate școlara.

Ne bazăm în demersul nostru de concepere al unui P.D.I. specific pentru Şcoala Gimnazială  Nr.1 din Comuna Băneasa, pe documentele U.E. în domeniu, pe Programul de Guvernare – Politica în domeniul Educaţiei, pe Planul managerial al I.S.J Galați, precum şi pe evaluările proprii în ceea ce priveşte situaţia în care se găseşte şcoala noastră.

Avem de a face cu un nou tip de elevi care necesită un alt tip de abordare. Apetenţa pentru studiu nu mai poate fi dictată sau prescrisă; ea poate emana numai de la convingeri proprii şi prin motivaţii situaţionale. Perspectiva propriei deveniri constituie resortul de baza al oricărei activităţi cognitive.

P.D.I.-ul de faţă este elaborat pentru asigurarea calităţii procesului instructiv – educativ, în concordanţă cu noile cerinţe ale integrării învăţământului românesc în UE.

Punctele de plecare şi de referinţă ale oricărui P.D.I. sunt acelea ca învăţământul trebuie să joace un rol fundamental în consacrarea unei economii globale, a unei societăţi globale a cunoaşterii şi a unei societăţi a învăţării pe tot parcursul vieţii ( lifelong learning society ).

În mod deosebit învăţarea pe tot parcursul vieţii (lifelong learning) trebuie abordată ca o necesitate obiectivă absolută impusă de apariţia unei economii bazate pe cunoastere. Specializarea extremă şi perfecţionarea continua devin un factor determinant în crearea bunăstării bazata pe tehnologii performante.   Dezvoltarea durabilă şi progresul general al omenirii pot fi susţinute numai de un sistem de educaţie performant şi flexibil.

Progresul înseamnă schimbare, iar cel mai important factor de schimbare este capacitatea de a inova, dar şi disponibilitatea de a coopera. Şcoala poate îndeplini această misiune dacă elevul care parcurge învăţământul obligatoriu învaţă pentru a răspunde următoarelor tipuri de finalităţi: învaţă pentru a şti, învaţă pentru a face, învaţă pentru a fi, învaţă pentru a trai decent şi sigur în societate şi orice tip de comunitate.

Şcoala devine o premisă a incluziunii sociale active, în contextul globalizării tuturor domeniilor de activitate. Un spaţiu european deschis al sistemului constituie un generator de avantaje, în condiţiile respectării diversităţii regionale, etnice, culturale. Avem deci nevoie  de un sistem educativ care să stimuleze interculturalitatea, mobilitatea trans-europeană şi cooperarea la toate nivelurile.

Echipa managerială , împreună cu toţi colegii, au ajuns la concluzia că sunt necesare ţinte şi obiective noi, iar viziunea şi misiunea şcolii necesită adaptare la noile condiţii locale şi naţionale în care funcţionează şcoala.

 

I.2 DIAGNOZA MEDIULUI INTERN SI EXTERN
I.2.a) Prezentare generală.

Şcoala Gimnazială nr.1
Are în componenţa sa următoarele şcoli:
ŞCOALA  GIMNAZIALĂ NR1
ADRESA: COM.BĂNEASA,JUD.GALAŢI, COD POŞTAL 807030
TEL: 0236348984
FAX: 023634898
e-mail: scoala_baneasa@ yahoo.com
COD SIRUES: 495566
LIMBA DE PREDARE: LIMBA ROMANA
Scoala noastra functioneaza in actualul local din anul 1965,ca urmare a noii  politici de dezvoltare a invatamantului rural.
Scoala functioneaza intr-un singur schimb.
Programul fiind cuprins intre orele: 8:30-14:30
Deviza scolii noastre este: “Educatia este miscare din intuneric spre lumina” 

LOCALIZARE GEOGRAFICA:   

Comuna Baneasa este amplasata in partea de N-E a judetului Galati si se învecineaza la E cu comunele Oancea si Suceveni, la V. cu comuna Jorasti, la N.cu comuna Beresti Meria,iar la S, se invecineaza cu comuna Fartanesti si cu orasul Tg.Bujor.
Comuna cuprinde doua sate: Băneasa si Roșcani.

INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN GALAŢI          
Şcoala Gimnazială nr.1                                                     
Com. Băneasa – Jud. Galaţi                                
Tel: 0236348984/ Fax : 0236348984
E-mail : scoala_baneasa@yahoo.com

ŞCOALA PRIMARĂ NR.1 ,,ION VODĂ CEL VITEAZ” SAT ROŞCANI, COM.BANEASA, JUD.GALAŢI.
TEL: 0234338801

 ȘCOALA PRIMARA NR.1,,ION VODA CEL VITEAZ” din satul Roscani
Functioneaza din anul 1883, prin contributia intregii comunitati si ca urmare a noilor politici de dezvoltare a invatamantului rural promovate de ministrul Spiru Haret.
Pana in anul 2003,scoala a găzduita atât elevi ai claselor primare,cat si elevi ai claselor gimnaziale.
Din 2003,acesta scoala a devenit structura a Scolii Gimnaziale nr.1 Baneasa.
In anul scolar 2014-2015, Școala Primara NR.1 Ion Voda cel Viteaz a avut un numar de 22 elevi,cuprinsi in patru clase simultane:( PREG-III si I-IV)
Colectivul de cadre didactice al scolii cuprinde doua invatatoare.O titulara si definitiva, inscrisa la gradul II.iar cealalta invatatoare este pensionara a scolii Roscani cu o vechime de peste 35 ani,a predat si in anul scolar 2014/2015.
Deviza Școlii este:,,Roada invățăturii este cea mai buna roada”- Dumitru Almaș
Programul Scolii Primare NR.1,, Ion Voda cel Viteaz” se desfasoara intre orele 8,00 si 13,00 .
GRADINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR.1 BĂNEASA
Adresa:COM.BĂNEASA JUD.GALAŢI.
TEL:0236348800

GRADINITA CU PROGRAM NORMAL NR.1
Comuna Baneasa, jud.Galati,este structura a Scolii Gimnaziale nr,1,din Com.Baneasa,Jud.Galati.
Gradinita cu program normal nr.1 este localizata la o distanta de 100m fata de Scoala Gimnaziala nr.1Baneasa.
Gradinita are doua grupe: grupa mare si grupa mica cu un număr egal de copii(20copii grupa mică și 20 grupa mare).
Total  40 de prescolari.

GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR.1 SAT ROŞCANI,COM.BĂNEASA JUD GALAŢI
Este structura a scolii Gimnaziale nr1.Baneasa.
Gradinita isi desfasoara activitatea intr-o sala de clasa din cadrul Școlii Primare nr.1,,Ion Vodă  cel Viteaz”
Aici un numar de 13 prescolari  și-a desfășurat activitatea în anul școlar 2014-2015.
Telefonul este cel al școlii:0236338801

ISTORIC
Anul înfiinţării şcolii în localitatea Băneasa: 1864.
Actualul local al şcolii a fost construit în anul 1965.
Denumirile şcolii de la înfiinţare şi până în prezent:
• Şcoala mixtă
• Şcoala elementară de tip 7
• Şcoala de 7 ani
• Şcoala Generală de 8 ani
• Şcoala Generală cu clasele I-X
• Şcoala cu clasele I-VIII
• Şcoala Gimnazială Băneasa
• Şcoala Gimnazială r.1 incepand cu anul scolar 2012-2013

RESURSE UMANE
ELEVI-DINAMICA STRUCTURII SCOLARE

2006-2007:

inv.prescolar: 75 de prescolari;
inv. primar: 102 elevi;
inv gimnazial: 78elevi;

2007-2008: 

inv.prescolar: 66 de prescolari;
inv. primar: 91 elevi
inv gimnazial: 84elevi;

2008-2009:

inv.prescolar: 71 de prescolari;
inv. primar: 88 elevi;
inv gimnazial: 80elevi;

2009-2010:

inv.prescolar: 69 de prescolari;
inv. primar: 98 elevi;
inv gimnazial: 83elevi;

2010-2011:

inv.prescolar: 66 astfel;
20(Roscani) intr-o grupa mixta
46(Baneasa)23grupa mijlocie+23grupa pregatitoare
inv. primar: 62(Baneasa)
36(Roscani)
inv gimnazial: 89elevi;

2011-2012:

inv.prescolar:63astfel:
46(Baneasa)26+26
17(Roscani)gr.mixta
inv. primar: 94 elevi;
inv gimnazial: 92elevi;
TOTALELEVI 249

2012-2013:

înv.preșcolar 53 copiii
înv.primar 99 elevi
înv.gimnazial 92 elevi
TOTAL ELEVI 245

2013-2014:

înv.preșcolar : Roșcani 15 copii Primar
Băneasa primar 72 elevi
gimnazial 92elevi
Băneasa 38 copii/preșcolari
TOTAL ELEVI 24

2014-2015:

înv.preșcolar : Roșcani 12copii
Băneasa 40 copii
înv.primar: Roșcani 22 elevi
Băneasa primar 73 elevi
gimnazial 91 elevi
Total 238elevi

I.3. Elevii
– În ciclul primar cât și în cel gimnazial,sunt recrutaţi din zona noastră(Băneasa și Roșcani)
– Provin din medii sociale diverse, cu o stare materială diferită: mai bună în proporție de 5% iar restul de 95% având situație materială precară, părinții primind ajutor social neavănd unde munci.Capacităţile intelectuale sunt diverse.
– Majoritatea elevilor sunt de naţionalitate română.
– Beneficiază de pregătire de specialitate suplimentară în vederea unei comportări cât mai bune la examenele naționale.

I.4. Corpul Profesoral:
• Format în majoritate din cadre didactice calificate , cu gradul didactic I (3),grad II(2),definitivat(10),debutanți(4), un necalificat.Toate cadrele sunt dornice de afirmare şi performanţă .
• Cadre didactice calificate în proporţie de 99%
• Cadrele didactice manifestă dorinţă de formare continuă şi perfecţionare şi sunt deschise spre noutăţile reformei din domeniul învăţământului.
• Cadrele didactice aplică noul curriculum .
• Cadrele didactice urmăresc modernizarea actului de predare – învăţare prin orientarea lui spre capacităţi şi atitudini, utilizând strategii participative.

I.5. Baza materială:

Este compusă din:

Școala Gimnazială nr.1 Băneasa

Un corp cladire

  • Magazie lemne
  • Centrala termi
   DENUMIRE NR.BUC VALOARE REGIM JURIDIC
SET PUPITRU +SCAUNE       156   24000 Patrimoniul unitatii
CALCULATOARE            3      6370 Patrimoniul unitatii
LAPTOP            3      5259 Patrimoniul unitatii
  COPIATOR            3      6704 Patrimoniul unitatii
COMBINA AUDIO THOMSON            1        666 Patrimoniul unitatii
 TELEVIZOR            1        527 Patrimoniul unitatii
VIDEO RECORDER            1        695 Patrimoniul unitatii
CAMERA VIDEO            2      2427 Patrimoniul unitatii
CAMERA WEB            1        118 Patrimoniul unitatii
VIDEO PROIECTOR            1       1450 Patrimoniul unitatii
DOTARI LABORATOR AEL

10+1

           1    56 556 Patrimoniul unitatii
PUPITRE CALCULATOR          10         600 Patrimoniul unitatii
TELEFAX CACON             1         591 Patrimoniul unitatii
IMPRIMANTA 1018             1         410 Patrimoniul unitatii
IMPRIMANTA COLOR HP PHOTO SMART             1         414 Patrimoniul unitatii
STATIE AMPLIFICARE            1       2575 Patrimoniul unitatii
FLIP CHART            1         341 Patrimoniul unitatii
ECRAN PROIECTIE            1         205 Patrimoniul unitatii
SISTEM ALARMA            1     11345 Patrimoniul unitatii
ASPIRATOR UFESA            1        320 Patrimoniul unitatii
AER CONDITIONAT            2      2854 Patrimoniul unitatii
FRIGIDER ARCTIC            1             0 Patrimoniul unitatii
SCAUNE CONFERINTA          32      1504 Patrimoniul unitatii
SCAUNE DIRECTORIAL            2        452 Patrimoniul unitatii
CATEDRE            9      1980 Patrimoniul unitatii
DULAP VITRINA            6      3300 Patrimoniul unitatii
BIROU CALCULATOR         2        300 Patrimoniul unitatii
CUIER CU OGLINZI         2        500 Patrimoniul unitatii
CUIER PERETE            8     1760 Patrimoniul unitatii
DULAP SPORT CU TREI USI       1       638 Patrimoniul unitatii
DULAP TV.       1       450 Patrimoniul unitatii
MASA CONSILIU       1     1240 Patrimoniul unitatii
DULAP MATERIALE DIDACTICE       1     1080 Patrimoniul unitatii
DULAPURI OFICE WXL       3     1023 Patrimoniul unitatii
PUPITRE +SCAUNE PRESCOLARI      11      2035 Patrimoniul unitatii
DULAP  MANAGER        2        720 Patrimoniul unitatii
BIROU MANAGER        2        380 Patrimoniul unitatii
MASA COMPUTER        1        140 Patrimoniul unitatii
MATERIAL DIDACTIC

CHIMIE-BIOLOGIE-FIZICA

       –      6445 Patrimoniul unitatii
MATERIAL DIDACTIC

ED. FIZICA

       –     7700 Patrimoniul unitatii
PLANSE       3364 Patrimoniul unitatii
CD.-uri ENCICLOPEDIE     17       306 Patrimoniul unitatii
MICROBUZ SCOLAR       1 106037 Patrimoniul unitatii
FOND BIBLIOTECA     14135 Patrimoniul unitatii
MOCHETA     20mp        440 Patrimoniul unitatii
MOCHETA PRIMA     24 mp        527 Patrimoniul unitatii
SISTEM VIDEO(8camere de luat vederi)  1   Patrimoniul unitatii